літературне читання

13.03.20      Читати казку  Олександра Пушкіна "Казка про царя Салтана..."      Відповідати на запитання після тексту.                               


 16.03.20      Прочитати казку до кінця. с. 136-142. Відповідати на запитання с.142.

Переказувати казку.    Якщо є можливість переглянути  мультфільм.                                                                     

 17.03.20 -20.03.20    ПОЗНАЙОМИТИСЯ З БІОГРАФІЄЮ ГАНСА КРІСТІАНА

АНДЕРСЕНА,  с.143.

 ЧИТАТИ КАЗКУ  "ГИДКЕ КАЧЕНЯ", ПЕРЕКАЗУВАТИ, ВІДПОВІДАТИ НА ЗАПИТАННЯ с.150.                                                                                                                                                                 


30.03.20    УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ, ПРОЧИТАТИ ІНШУ КАЗКУ ГАНСА КРІСТІАНА АНДЕРСЕНА,           

                                                                                                                                                       06.04.20. Шановні дітки! Потихеньку читаємо літературне читання до кінця.  Відповідаємо на запитання після текстів. Виконуємо завдання після текстів.  З допомогою батьків 07.04.20 перевірте техніку читання мовчки .  Норма 120-180 слів за 1 хвилину.

14.04.20 О. Пушкін "Казка про царя Салтана".
Вибери і познач відповіді на запитання.
1. Кого врятував князь Гвідон?
а) коршуна
б) лебідку
в) білочку.

2.Хто очолював лицарів Гвідона?
а) Салтан
б) княгиня
в) Чорномор.

3. На кого перетворилася лебідка?
а) на царівну
б) на білочку
в) на бджілку.

 15.04.20 Ганс Крістіан Андерсен "Гидке каченя".
Вибери і познач відповіді на запитання.
1. Де качка представляла пташенят?
а) на ставку
б) у дворі
в) на городі.

2.Як мешканці двору ставилися до незвичайного каченяти?
а) гралися
б) захищали
в) глузували.

3.Які птахи здивували гидке каченя?
а) гуси
б) лебеді
в) качки.

4. Чому лебідь краще за інших відчув щастя?
а) він зазнав багато лиха
б) він опинився серед інших лебедів
в) він був надзвичайно гордим.

5. Серед поданих слів познач ті, які можна використати для характеристики лебедя.
Щирий
гордий
скромний
веселий
жорстокий
допитливий
лагідний
довірливий
обмежений.

16.04.20. Джанні Родарі "Дорога ,що нікуди не вела".
1.Знайди в тексті опис дороги, якою йшов Мартіно.

2. Познач речення, яке висловлює головну думку казки.

А) Де пес, там житло.
Б) Справжні скарби дістаються лише тим людям, що першими торують дорогу, якою ще не ходив ніхто.
В) Мартіно обдарував усіх - і друзів , і ворогів.

3. Запропонуй інший заголовок до цієї казки. Обгрунтуй свій вибір.

17.04.20 Підсумок за розділом. 

1 Запиши, з яких творів вибрані речення. Укажи прізвища авторів.

Раптом з кущів осоки випливли три прекрасні лебеді. Вони зашуміли крилами і легко попливли по воді.

Флот до острова підходить.
Князь Гвідон трубу наводить.

Мартіно був таким настирливим, що люди прозвали його Вперта Голова.

2. Постав біля кожного речення "Так" або "Ні".

Олександр Пушкін писав твори українською мовою.

Всесвітній день дитячої книги відзначають 2 квітня у день народження Ганса Крістіана Андерсена.

Казка Джанні Родарі "Дорога, що нікуди не вела" прозова.

Казка Ганса Крістіана Андерсена " Гидке  каченя " побутова.



21.04.20.
Шановні діти! Свята минули. Продовжуємо навчатися.

Анатолій Костецький "Мрія", "Спішу додому".


1 Про що мріяв хлопчик?

2. Вибери й познач рядок , у якому вказана правильна послідовність дій хлопчика ( вірш  "Мрія").

а) дивиться, мріє, лежить, думає, мовчить;
б) лежить, думає, мріє, дивиться, мовчить;
в) лежить,  дивиться, мовчить, думає, мріє.

3. Які поради ти можеш дати хлопчикові.

4. Прочитай вірш "Спішу додому" разом із батьками в особах.


22.04.20

Василь Сухомлинський "Не загубив, а знайшов".

1.Визнач, з яких частин твору взято речення. У дужках вкажи

 З- зачин, О- основна частина, К- кінцівка.

- Наприкінці робота ішла все краще й краще .
- Батько дав синові лопату.
- Бажання трудитися- це найдорожча знахідка.
- Пішов син у поле, відміряв ділянку й копає.
- Важко було попервах.

2. Запиши тлумачення висловів.

Набити руку-___________________________________

На душі неспокійно -________________________________.

Вчинив збиток - ____________________________________.

3. Подумай, у яких реченнях висловлено головну думку оповідання.

23.04.20 Всеволод Нестайко "Шура і Шурко".

Віднови послідовність подій у творі Всеволода Нестайка  "Шура і Шурко". Постав цифри біля кожного речення. 

Шурко став мучити Шуру.

 Дорогою до школи Шурко зустрів Шуру.

Край ліжка стояла Шура.

Шурка посадили поруч із дівчиськом.

Надвечір Шуркові стало зовсім погано.

У кватирку влетів зібганий папірець.

Хлопець лежав на білосніжному ліжку.

24.04.20   Марія Чумарна "Казка про друга" 

1. Вибери й познач відповіді на запитання.
 З ким оповідач подорожував на планету Тайн?
а) із Сашком,
б) з мамою,
в) з Компутиком.

2. Де жили звірі на планеті Тайн?
а) у горах, 
б) у клітках,
в) під землею.

3. Чому герой засмутився під час гри?
а) Компутик не вмів розмовляти,
б) на планеті Тайн не було мешканців,
в) Компутик не вмів конструювати.

4. Що є найважливішим у спілкуванні?
а) щоб тебе розуміли , слухали, цінували,
б) щоб друзі виконували всі твої бажання,
в) щоб ти виконував усі бажання друзів.

5. Які слова розкривають головну думку твору?
а) з Компутиком я можу подорожувати по світу,
б) люди часто називають один одного друзями,
в) щоб мати друга , треба вміти самому бути другом.

27.04.20 Всеволод Нестайко "Із сміхом треба бути обережним...", Галина  Малик "Мавпині іменини". Виразно прочитати твори. Вірш "Мавпині іменини" розіграти в особах разом з батьками.

28.04.20 Урок позакласного читання . Читати твори Всеволода Нестайка.

29.04.20 Григорій Бойко "Консультант". Виразно прочитайте твір, дайте відповіді на запитання. Якщо є можливість посадіть разом із батьками якесь деревце.


05.05.20  М. Сингаївський "Сміх для всіх ". Виразно прочитати  вірш,опрацювати с.173 (прочитати цікавинку, дати відповіді на запитання).

06.05.20 Контрольна робота . Робота з літературним твором. Прочитайте  уважно текст.

     Про сміливість, допомогу та вдячність.
Живуть в океані величезні хижаки- акули. Їдять різних тварин - риб, морських котиків, тюленів, навіть необережних крокодилів. Можуть відкусити шматок човна або з'їсти цілу консервну банку. Акули дуже небезпечні і немає в воді істоти, яка б  їх не боялась... Крім маленького смугастого лосося- смачної невеликої рибки. Чому ж акули її не їдять?
     Усе почалося дуже-дуже давно. Земля була ще молода, сонце світило яскравіше, і панували в світі величезні рептилії- динозаври. Панували майже скрізь - на суші, в повітрі, та не в воді. Володарем вод  була акула - мастодонт. У небі ширяли птеродактилі - гігантські літаючі ящери, по суші ходили велетенські диплодоки та тиранозаври. Вони не дожили до наших днів, а акули й досі є...
     Одного разу, саме в ті далекі часи, велика біла акула вийшла на полювання. Родина лососів ховалася в тріщині на дні моря. Їх закривали від всевидячого акулячого ока водорості, тому рибки сиділи тихо, боячись навіть трошки ворухнути хвостиком. Та один непосидючий Лососик  вигукнув:
- Та ну! Сидіти цілий день в тісній ущелині не цікаво! Та й не бачив я ніколи цієї вашої АКУЛИ, яку всі бояться. Краще я попливу бавитись.
     І не встигли родичі й слова сказати, чкурнув  у водорості. Пірнав і тішився собі погожим днем, поки не помітив між каменями величезну тінь. Допитлива рибка підпливла ближче і побачила найстрашнішу тварину в своєму житті. Вона завмерла з роззявленою пащею, зачепившись зубами за риф. Чудовисько знесилено рухало хвостом. Напівзаплющені очі благали про допомогу. Маленький Лососик чимдуж помчав до страшної пащі. Один зазубрений зуб , виявилось , застряг і не давав відірватися . Зябра велетня важко опадали. Потрібно швидко рятувати, бо інакше ця риба загине!!! Лососик плавав між зубами-пилами. Хоч було дуже страшно, мусив порятувати бідолаху. Смугастий малюк розхитав зуба, штовхаючи його в різні боки. От страховисько ще раз сіпнуло головою і зуб залишився в рифі, а воно звільнилось. Маленький Лососик від жаху  зіщулився і зрозумів, що утекти від хижої пащі не встигне. Аж раптом почув:
- Дякую тобі, крихітна рибко! - зітхнув порятований. - Знай, ти звільнив Акулу - володаря цих вод. Я б загинув. Дякую. Щоб віддячити тобі, обіцяю, що ніколи моя родина не зашкодить твоїй. І ніхто не зможе вас образити! А ти , мій маленький друже, можеш плавати зі мною.Завжди матимеш, що з'їсти, і будеш під моїм захистом.
     З тих пір морями та океанами  плаває дивна пара - величезна хижа акула і маленький смугастий лососик. 
(Юлія Смаль).
2. Визнач жанр прочитаного твору.
А Науково-популярне оповідання;
Б літературна казка;
В легенда.

3. Хто є головним героєм твору?
А Щука;
Б Лососик, Акула;
В риба-молот.

4. Кого рятував Лососик?
А Рибу-молот;
Б своїх рідних;
В білу акулу.

5. Знайди в тексті речення про те , як Лососик урятував Акулу.

6. Чому твір має таку назву?

7. Яке прислів'я висвітлює головну думку твору?
А З усіма  - і малими , і з великими - треба жити в мирі.
Б Один розум добре, а два - краще.
В Друзі пізнаються в біді.

07.05.20 В.Сухомлинський "Співуча пір'їнка"  Виразно прочитати казку, переказати її батькам, бабусям, дідусям.


08.05.20 Вдосконалювати навички з техніки чиання, читаючи ті твори , які вам подобаються.

12.05.20 Ганна Чубач "Найрідніші голоси"., Степан Жупанин "Намалюю вітер". Виразно прочитати вірші. Дати відповіді на запитання. 

13.05.20 Олександр Єфімов "Тут усе є...". Виразно прочитати оповідання, дати відповіді на запитання після тексту. Емілія Саталкіна "Кожний знає своє діло".

15.05.20 Урок позакласного читання . Читаємо твори Грицька Бойка.

18.05.20 Володимир Рутківський "Як складають вірші". Виразно прочитайте уривок з повісті. Дайте відповіді на запитання с.183.

19.05.20 Контрольна робота . Навичка читання вголос. З допомогою батьків перевірте техніку читання вголос .  Норма 90 - 95 слів за 1 хвилину.

20.05.20 Микола Сингаївський "Дощ із краплі починається". Вивчити вірш напам'ять.

22.05.20 Перевір свої досягнення. Виконайте завдання на с.185.

Комментарии

Популярные сообщения