Українська мова
13.03.20 опрацювати с.152-154 правопис особових закінчень дієслів 1 особи, виконати вправу 301
16.03.20 опрацювати с.154-156, виконати вправу 304.
17.03.20 .ОПРАЦЮВАТИ ТЕМУ "ПРАВОПИС ОСОБОВИХ ЗАКІНЧЕНЬ ДІЄСЛІВ 3-ої
ОСОБИ. с.156-158. ВИКОНАТИ ВПРАВУ 307 (усно), ВПРАВУ 308 ПИСЬМОВО,
18.03.20 КОНТРОЛЬНА РОБОТА ДИКТАНТ, З ДОПОМОГОЮ БАТЬКІВ ЗАПИСАТИ ПІД
ДИКТОВКУ ВПРАВУ 309.
20.03.20 ОПРАЦЮВАТИ ТЕМУ "ДІЄСЛОВА МИНУЛОГО ЧАСУ". с. 158-160. ВИКОНАТИ ВПРАВУ 311 (письмово), А ВПРАВУ 313 (усно). 06.04.20. Виконати завдання на окремому листку.
1.Продовж речення , вибравши правильний варіант відповіді.
Дієслово- це частина мови, що означає ...
а) дію предмета;
б) назву предмета;
в) ознаку предмета.
2. Познач рядок, у якому всі дієслова подано в неозначеній формі.
а) радіти, розв'язував, подорожує;
б) множити, здобувати, думати;
в) думати, думав, думає, буде думати.
3. Продовж речення , вибравши правильний варіант відповіді.
Дієслова минулого часу змінюються ...
а) за числами;
б) за родами ( в однині), числами;
в) за відмінками.
4.Визнач час дієслів у поданому реченні.
Над зеленими полями небо грає і тремтить.
а) минулий час;
б) майбутній час;
в) теперішній час.
5. Вибери потрібні дієслова і доповни речення.
Літо______________підстрибуючи, зима___________________похнюпившись.
а) йде;
б) біжить;
в) бреде.
6. Запиши подане дієслово в усіх часових формах
Дружити - ________________________________________
7. Запиши текст , поставивши подані в дужках дієслова у формі теперішнього часу.
Весняним ранком я (прокидатися) і (дивитися) у вікно. Сонечко весело (визирати) з-за хмаринки і привітно (всміхатись) мені. І горобчик радісним щебетом (вітатися).
8. Спиши, вставляючи пропущені дієслова. Добери заголовок.
Сірі хмари ... небо. ... холодний вітер. ... сильний дощ. ... грім. Від вітру ... додолу дерева і кущі. По тротуарах ... річки води.
14.04.20 Діти ! Розпочинаємо вивчення прислівника. Тема: поняття про прислівник як частину мови. Опрацювати с.165-166. Виконайте впр. 323 (усно), впр.325 (письмово), завд.1і 2.
15.04.20. Тема Роль прислівників-синонімів у реченні. с.166-167. Виконати впр. 326 (усно), впр. 328 (письмово). Знайти у підручнику "Літературне читання " двоє прислів'їв із прислівниками -синонімами. Пояснити зміст висловів.
16.04.20 Тема Роль прислівників - антонімів у реченні, с. 167-168. Виконати впр. 329 , всі завдання.
Доберіть антоніми до поданих прислівників:
Вперед -
Добре -
Вліво -
Холодно -
Далеко -
Вранці -
Вгору -
Радісно -
17.04.20 КОНТРОЛЬНА РОБОТА. СПИСУВАННЯ. Списати із підручника "Я у світі" текст "Шкільні звичаї в різних країнах" на с.152 до слів : І що цікаво... Дотримуватися таких вимог : каліграфія, розмір букв, нахил, з'єднання, охайність письма, грамотність.
21.04.20 Тема: Однорідні другорядні члени речення, виражені прислівниками. Опрацювати с. 169-170.вивчити правило на с.169, виконати впр. 333 (1і 2завд.), впр.334, користуйтеся словами для довідок.
22.04.20 Тема: роль однорідних членів речення, виражених прислівниками, с. 170-171. Виконати впр. 336 (усно), впр. 337 (письмово), впр.338 , завд. 3(письмово).
23.04.20.Тема: роль прислівників у художніх і науково-популярних текстах. Впр.339 (усно), впр.340 (письмово), скласти 2 описи (художній і науковий) рослини на вибір.
24.04.20 Тема: правопис найуживаніших прислівників. Опрацювати с. 173-174. Впр.342, 343 (усно). Впр.344 (письмово), всі завдання.
27.04.20 Тема: узагальнення вивченого про прислівник.
Виконайте такі завдання:
1.Продовж речення, вибравши правильний варіант відповіді.
Прислівники відповідають на питання...
а) хто? що?
б) який? яка? яке? які?
в) як? де? куди? коли?
2. Вибери і познач правильне твердження.
а) прислівник - незмінна частина мови
б) прислівники змінюються за питаннями
в) прислівники змінюються за числами.
3.Познач рядок, у якому записані тільки прислівники.
а) гарний, чесно, дивно
б) легко, ніжно, вільно
в) чисто, чистити, чистий
4.Вибери і познач слова ,які є синонімами до виділених слів.
Прийде, як рак свисне.
а) невідомо коли
б) повільно
в) швидко
5. Поєднай частини прислів'їв та запиши їх. Підкресли прислівники.
Зробили спішно, вродить рясно.
Зробив діло - а вийшло смішно.
Посієш вчасно - гуляй сміло.
6. Від поданих іменників утвори прикметники, а від прикметників - прислівники.
Сонце -_______________________________________________
Щедрість -____________________________________________.
7.Заміни подане словосполучення дієсловом у неозначеній формі та прислівником. Зразок. Міцна дружба - дружити міцно.
Повільне дихання, серйозна розмова, мовчазне читання, яскраве світло.
8.Пошир даний опис прислівниками, використовуючи слова з довідки. Добери заголовок і запиши текст.
... дихає вільна земля. Вітерець ... колише свіжі запашні трави, ... перебирає листочки на гілках дерев, ... гойдає стебельця квітів. Пагорби ... вкриті червоними тюльпанами. Як жар, горять вони ... .
Слова для довідки: легко, ніжно, ледь-ледь, вільно, навкруги, скрізь.
28.04.20 Розпочинаємо повторення вивченого в 1- 4 класах.
Тема: мова і мовлення. Аналіз текстів, добір до них заголовків.
с. 177. Вправа 351 (виконати всі завдання письмово), впр. 352 (усно).
29.04.20 Тема: повторення вивченого про текст. Вправи на визначення головної думки тексту. Порядок виконання звуко - буквеного аналізу слів. с.178 - 180. Вправа 354 (письмово всі завдання), впр.355, 356, 357 (усно). Вправа 358 (письмово) 1 і 2 завдання.
05.05.20 Тема: повторення вивченого про речення. Залежні слова при однорідних членах речення. Розбір слів за будовою. с.182-183, впр. 364 (усно), впр.365 (письмово).
06.05.20 Тема: повторення вивченого про види речень за метою висловлювання. с.183-185, впр. 367 (завд. 2,3 письмово), впр. 368,369,370 (усно), впр.371 (письмово)
РЕЧЕННЯ
виражає закінчену думку
↙↧↘
розповідні питальні спонукальні
(про щось розповідають) (про щось запитують) (висловлююють спонукання до дії, прохання, запрошення, заклик, пораду, ↧ вимогу, наказ, заборону ,застереження)
за інтонацією
↙↧↘
окличні окличні окличні
неокличні неокличні неокличні
розділові знаки
. ! ? ! . !
07.05.20 Розвиток зв'язного мовлення. Відредагуйте текст. Підберіть заголовок.
1) Ти їси й завдяки цьому ростеш.
2) Він складається з сили-силенної цеглинок -клітин.
3) Твій організм теж ніби будинок.
4) Ці цеглинки-клітини утворюються з їжі.
5) Будинок складається з великої кількості цеглин.
6) Їжа в організмі є будівельним матеріалом.
08.05.20 Повторення вивченого за рік.
1.Закінчіть речення.
Основа - це...
Закінчення - це...
Корінь - це ...
Префікс - це ...
Суфікс - це ...
2. Позначте рядок, у якому всі слова не мають закінчення.
а) уголос, заєць, колос;
б) зранку, банку, другу;
в) навесні, поночі, увечері.
3. Позначте рядок у якому всі слова мають нульове закінчення.
а) вид, код , молодий,
б) канал, палац, тихий,
в) сир, хліб, віск.
4. Слова кажу, кажеш, кажемо - це:
а) форми одного слова;
б) спільнокореневі слова;
в) синоніми.
5. Позначте рядок, у якому всі слова спільнокореневі.
а) сон, сонний, сонце;
б) рости, дорости, зріст;
в) народ, народний, нарада.
6. У словах заможному, свіжому закінченням є :
а) -у;
б) -му;
в) -ому.
7 . Суфікс -еньк- у словах тихенький, маленький надає словам значення:
а) згрубілості;
б) пестливості;
в) неповної дії.
8. Позначте стовпчик, у якому прізвища письменників записані в алфавітному порядку.
а) Бойко Г. б) Бойко Г. в) Костенко Л.
Нестайко В. Костенко Л. Нестайко В.
Костенко Л. Нестайко В. Бойко Г.
9. Позначте слово, яким можна замінити вислів накивати п'ятами
а) попрощатися;
б) втекти;
в) роззутися.
10. Визначте , у якому рядку всі іменники в орудному відмінку записано правильно.
а) матір'ю, сіллю, радістю;
б) матірю, сілю, радістю;
в) матір'ю, сілью, радісьтюю.
11. Позначте рядок, у якому всі прикметники записано правильно.
а) сільський, запоріжський, чумацький;
б) сільський, запоріжський, чумакський;
в) сільський, запорізький, чумацький.
12. Визнач, у якому рядку всі числівники записано правильно.
а) шіснадцять, шіссот, п'ядесяти;
б) шістнадцять, шістсот, п'ятдесяти;
в) шістнадцять, шістьсот, п'ятидесяти.
12.05.20 Повторення вивченого про частини мови. Іменник. Спишіть речення, підкресліть іменники. Визначте їх рід, число, відмінок.
На всю поляну кидає тінь крислатий дуб. Зачарована земля спить у полоні зими. На лужок , на грядку вибігло телятко. У лисиці пухнастий хвіст. Петрик вирізав з фанери іграшку. Соловейкові треба назбирати комах для своїх пташенят. Під кущем хлопці знайшли їжачка. Молода струнка яворина , вкривши коріння оксамитовим мохом, тягнеться до неба.
Іменник фанеру розберіть як частину мови за таким планом:
1.Аналізоване слово.
2.Іменник, його загальне значення. Питання, на яке відповідає.
3.Початкова форма (називний відмінок).
4. Власна чи загальна назва.
5. Істота чи неістота.
6. Число.
7. Рід
8. Відмінок.
9. роль у реченні.
13.05.20 Повторення вивченого про частини мови. Прикметник. Виконайте такі завдання.
1. Склади і запиши словосполучення, розкриваючи дужки.
Радісний (день, усмішка, обличчя, очі)
2. Спиши речення, розкриваючи дужки. Визнач відмінок прикметників.
(Барвиста) квіти росли на клумбі. (Веселий) щебетом зустрічають весну птахи. На (лісова) галявині грались (маленьке) зайченята. Серед (пшеничні) колосків зацвіли волошки. (Слухняна) донечці батьки подарували песика.
3. Виділені прикметники заміни антонімами. Запиши утворений текст і добери заголовок.
На галявині у низькій траві росли маленькі лісові дзвіночки. У повітрі пахло різними квітами і холодною травою. Десь чулося грубе гудіння. Дзижчали бджоли на квітах, сюрчали великі коники, високо в небі літали ластівки.
15.05.20 Повторення вивченого про частини мови. Числівник.
1. Прочитай. Випиши числівники,які відповідають на питання скільки?
Вісім, п'ятнадцятий, третій, десять, сорок три, другий, шість, сімсот, дев'яносто перший, сто, вісімдесят два, одинадцятий.
2. Від числівників, що відповідають на питання скільки?, утвори і запиши числівники,які відповідають на питання який ? котрий? .
П'ять, один, чотирнадцять, п'ятдесят два, сімдесят три.
3. Запиши речення, розкриваючи дужки. Числівники запиши словами.
9 (зошит) у клітинку купив Андрій. 14 (яблуко) лежало у вазі. 53(кілограм) цукерок використали для новорічних подарунків. 20 (літр)води налили у бочку. 17 (мішок) картоплі зібрали восени.
18.05.20 Повторення вивченого про займенник.
1. Продовж речення , вибравши правильний варіант відповіді.
Займенник - це частина мови, яка...
а) називає предмет;
б) називає ознаку предмета;
в) вказує на предмет (особу), але не називає його.
2. Познач рядок, в якому записані тільки займенники.
а) один, я, ви, вони, дерево;
б) я, ти, він, вона, воно, ми, ви, вони
в) він, птах, шість, п'ятий.
3. Продовж речення, вибравши правильний варіант відповіді.
До третьої особи відносяться займенники...
а) я, ви, вони
б) хлопчик, вона, воно
в) він, вона, воно, вони.
4.Познач рядок , у якому записані займенники, які потрібно вставити в текст.
Метелик - наче квіточка,
______ ранній вісник літечка.
Нехай _____ літається,
коли тепло вертається.
а) він, воно
б) він, йому
в) вона, їй.
5. Займенник вона зміни за поданими питаннями
кого? кому? у кого? для кого? за ким?
6. Постав і запиши подані займенники в потрбній формі.
За (ти), від (ви), переді (я).
7.Спиши текст, замінивши займенники першої особи однини займенниками другої особи множини. За потреби змінюй форми інших слів.
Я люблю відпочивати в селі. Там дуже красиво. З усіх боків село оточене лісом, а недалеко протікає річка. У мене багато друзів, з якими я ходжу до лісу. Вечорами я слухаю бабусині казки.
19.05.20 Повторення вивченого про дієслово.
1.Продовж речення , вибравши правильний варіант відповіді.
Дієслово - це частина мови, що називає...
а) порядок при лічбі
б) дію предмета
в) ознаку предмета.
2. Познач рядок, у якому всі дієслова подано у формі минулого часу.а) росте, чекає, дрімав
б) думає, напише, малював
в) мандрувала, затих, читали.
3. Продовж речення , вибравши правильний варіант відповіді.
Дієслова теперішнього часу змінюються ...
а)за числами, особами
б) за відмінками і числами
в) за числами і родами.
4. Визнач час дієслів у поданому реченні.
Поспішиш - людей насмішиш.
а) минулий час
б) майбутній час
в) теперішній час.
5. Вибери потрібні дієслова і доповни речення.
В ліс не _________, то й на печі не _______________________.
а)з'їздиш
б) полежиш
в) замерзнеш.
6. До поданих дієслів добери і запиши антоніми.
Дозволяти -________________________________
Забувати - ________________________________
7. Запиши подане дієслово вусіх часових формах.
Бачити - ___________________________________________________________________________________________________________.
8. Запиши текст , поставивши подані в дужках дієслова у формі теперішнього часу.
Поле
Дуже красиве поле у золоту літню пору року. Воно (вигравати) і (мінятися) багатьма барвами. З краю в край (гойдатися) хліба. Золотом і міддю (виблискувати) на сонці пшениці й жита. Зеленою стіною (стояти) кукурудза.
20.05.20 Повторення вивченого про прислівник.
1. Продовж речення, вибравши правильний варіант відповіді.
Прислівники відповідають на питання...
а) який? котрий?
б) що робить? скільки?
в) як? де? куди? коли?
2. Вибери і познач правильне твердження.
а) прислівник змінюються за часами
б) прислівники змінюються за питаннями
в) прислівник- незмінна частина мови.
3. Познач рядок ,у якому записані тільки прислівники.
а) вголос, уважний, вранці
б) схвильовано, праворуч, вгору
в) весело, веселий, веселитися.
4.Вибери і познач слово, яке є синонімом до виділених слів.
Знати, як свої п'ять пальців.
а) добре
б) мало
в) багато.
5. Доповни речення.
У прислівниках чисто, гаряче, здивовано, бадьоро , виділено______________________.
6.Від поданих іменників утвори прикметники, а від прикметників - прислівники.
Сонце -_______________- _____________________________
Щедрість - _____________- ____________________________.
22.05.20 Повторення вивченого про зв'язок слів у реченні.
1. Визнач граматичну основу даного речення.
Білочка сушить на гілках гриби.
2. Із поданих слів побудуй і запиши речення.
У, полі, долині, при, прозоре, б'ється, джерельце.
Водою, схилилася, над, верба, низько.
3. Доповни дані речення однорідними членами.
У теплі краї відлітають лелеки, ..., ..., ... .
Восени в садах збирають груші, ..., ..., ... .
4. Встанови зв'язок слів у поданих реченнях.
У полі повівав легенький вітерець.
У лісовій гущавині протікає невеликий струмок.
5. Познач, для чого служить речення.
а) для зв'язку слів
б) для вираження думки
в) для здивування.
16.03.20 опрацювати с.154-156, виконати вправу 304.
17.03.20 .ОПРАЦЮВАТИ ТЕМУ "ПРАВОПИС ОСОБОВИХ ЗАКІНЧЕНЬ ДІЄСЛІВ 3-ої
ОСОБИ. с.156-158. ВИКОНАТИ ВПРАВУ 307 (усно), ВПРАВУ 308 ПИСЬМОВО,
18.03.20 КОНТРОЛЬНА РОБОТА ДИКТАНТ, З ДОПОМОГОЮ БАТЬКІВ ЗАПИСАТИ ПІД
ДИКТОВКУ ВПРАВУ 309.
20.03.20 ОПРАЦЮВАТИ ТЕМУ "ДІЄСЛОВА МИНУЛОГО ЧАСУ". с. 158-160. ВИКОНАТИ ВПРАВУ 311 (письмово), А ВПРАВУ 313 (усно). 06.04.20. Виконати завдання на окремому листку.
1.Продовж речення , вибравши правильний варіант відповіді.
Дієслово- це частина мови, що означає ...
а) дію предмета;
б) назву предмета;
в) ознаку предмета.
2. Познач рядок, у якому всі дієслова подано в неозначеній формі.
а) радіти, розв'язував, подорожує;
б) множити, здобувати, думати;
в) думати, думав, думає, буде думати.
3. Продовж речення , вибравши правильний варіант відповіді.
Дієслова минулого часу змінюються ...
а) за числами;
б) за родами ( в однині), числами;
в) за відмінками.
4.Визнач час дієслів у поданому реченні.
Над зеленими полями небо грає і тремтить.
а) минулий час;
б) майбутній час;
в) теперішній час.
5. Вибери потрібні дієслова і доповни речення.
Літо______________підстрибуючи, зима___________________похнюпившись.
а) йде;
б) біжить;
в) бреде.
6. Запиши подане дієслово в усіх часових формах
Дружити - ________________________________________
7. Запиши текст , поставивши подані в дужках дієслова у формі теперішнього часу.
Весняним ранком я (прокидатися) і (дивитися) у вікно. Сонечко весело (визирати) з-за хмаринки і привітно (всміхатись) мені. І горобчик радісним щебетом (вітатися).
8. Спиши, вставляючи пропущені дієслова. Добери заголовок.
Сірі хмари ... небо. ... холодний вітер. ... сильний дощ. ... грім. Від вітру ... додолу дерева і кущі. По тротуарах ... річки води.
14.04.20 Діти ! Розпочинаємо вивчення прислівника. Тема: поняття про прислівник як частину мови. Опрацювати с.165-166. Виконайте впр. 323 (усно), впр.325 (письмово), завд.1і 2.
15.04.20. Тема Роль прислівників-синонімів у реченні. с.166-167. Виконати впр. 326 (усно), впр. 328 (письмово). Знайти у підручнику "Літературне читання " двоє прислів'їв із прислівниками -синонімами. Пояснити зміст висловів.
16.04.20 Тема Роль прислівників - антонімів у реченні, с. 167-168. Виконати впр. 329 , всі завдання.
Доберіть антоніми до поданих прислівників:
Вперед -
Добре -
Вліво -
Холодно -
Далеко -
Вранці -
Вгору -
Радісно -
17.04.20 КОНТРОЛЬНА РОБОТА. СПИСУВАННЯ. Списати із підручника "Я у світі" текст "Шкільні звичаї в різних країнах" на с.152 до слів : І що цікаво... Дотримуватися таких вимог : каліграфія, розмір букв, нахил, з'єднання, охайність письма, грамотність.
21.04.20 Тема: Однорідні другорядні члени речення, виражені прислівниками. Опрацювати с. 169-170.вивчити правило на с.169, виконати впр. 333 (1і 2завд.), впр.334, користуйтеся словами для довідок.
22.04.20 Тема: роль однорідних членів речення, виражених прислівниками, с. 170-171. Виконати впр. 336 (усно), впр. 337 (письмово), впр.338 , завд. 3(письмово).
23.04.20.Тема: роль прислівників у художніх і науково-популярних текстах. Впр.339 (усно), впр.340 (письмово), скласти 2 описи (художній і науковий) рослини на вибір.
24.04.20 Тема: правопис найуживаніших прислівників. Опрацювати с. 173-174. Впр.342, 343 (усно). Впр.344 (письмово), всі завдання.
27.04.20 Тема: узагальнення вивченого про прислівник.
Виконайте такі завдання:
1.Продовж речення, вибравши правильний варіант відповіді.
Прислівники відповідають на питання...
а) хто? що?
б) який? яка? яке? які?
в) як? де? куди? коли?
2. Вибери і познач правильне твердження.
а) прислівник - незмінна частина мови
б) прислівники змінюються за питаннями
в) прислівники змінюються за числами.
3.Познач рядок, у якому записані тільки прислівники.
а) гарний, чесно, дивно
б) легко, ніжно, вільно
в) чисто, чистити, чистий
4.Вибери і познач слова ,які є синонімами до виділених слів.
Прийде, як рак свисне.
а) невідомо коли
б) повільно
в) швидко
5. Поєднай частини прислів'їв та запиши їх. Підкресли прислівники.
Зробили спішно, вродить рясно.
Зробив діло - а вийшло смішно.
Посієш вчасно - гуляй сміло.
6. Від поданих іменників утвори прикметники, а від прикметників - прислівники.
Сонце -_______________________________________________
Щедрість -____________________________________________.
7.Заміни подане словосполучення дієсловом у неозначеній формі та прислівником. Зразок. Міцна дружба - дружити міцно.
Повільне дихання, серйозна розмова, мовчазне читання, яскраве світло.
8.Пошир даний опис прислівниками, використовуючи слова з довідки. Добери заголовок і запиши текст.
... дихає вільна земля. Вітерець ... колише свіжі запашні трави, ... перебирає листочки на гілках дерев, ... гойдає стебельця квітів. Пагорби ... вкриті червоними тюльпанами. Як жар, горять вони ... .
Слова для довідки: легко, ніжно, ледь-ледь, вільно, навкруги, скрізь.
28.04.20 Розпочинаємо повторення вивченого в 1- 4 класах.
Тема: мова і мовлення. Аналіз текстів, добір до них заголовків.
с. 177. Вправа 351 (виконати всі завдання письмово), впр. 352 (усно).
29.04.20 Тема: повторення вивченого про текст. Вправи на визначення головної думки тексту. Порядок виконання звуко - буквеного аналізу слів. с.178 - 180. Вправа 354 (письмово всі завдання), впр.355, 356, 357 (усно). Вправа 358 (письмово) 1 і 2 завдання.
05.05.20 Тема: повторення вивченого про речення. Залежні слова при однорідних членах речення. Розбір слів за будовою. с.182-183, впр. 364 (усно), впр.365 (письмово).
06.05.20 Тема: повторення вивченого про види речень за метою висловлювання. с.183-185, впр. 367 (завд. 2,3 письмово), впр. 368,369,370 (усно), впр.371 (письмово)
РЕЧЕННЯ
виражає закінчену думку
↙↧↘
розповідні питальні спонукальні
(про щось розповідають) (про щось запитують) (висловлююють спонукання до дії, прохання, запрошення, заклик, пораду, ↧ вимогу, наказ, заборону ,застереження)
за інтонацією
↙↧↘
окличні окличні окличні
неокличні неокличні неокличні
розділові знаки
. ! ? ! . !
07.05.20 Розвиток зв'язного мовлення. Відредагуйте текст. Підберіть заголовок.
1) Ти їси й завдяки цьому ростеш.
2) Він складається з сили-силенної цеглинок -клітин.
3) Твій організм теж ніби будинок.
4) Ці цеглинки-клітини утворюються з їжі.
5) Будинок складається з великої кількості цеглин.
6) Їжа в організмі є будівельним матеріалом.
08.05.20 Повторення вивченого за рік.
1.Закінчіть речення.
Основа - це...
Закінчення - це...
Корінь - це ...
Префікс - це ...
Суфікс - це ...
2. Позначте рядок, у якому всі слова не мають закінчення.
а) уголос, заєць, колос;
б) зранку, банку, другу;
в) навесні, поночі, увечері.
3. Позначте рядок у якому всі слова мають нульове закінчення.
а) вид, код , молодий,
б) канал, палац, тихий,
в) сир, хліб, віск.
4. Слова кажу, кажеш, кажемо - це:
а) форми одного слова;
б) спільнокореневі слова;
в) синоніми.
5. Позначте рядок, у якому всі слова спільнокореневі.
а) сон, сонний, сонце;
б) рости, дорости, зріст;
в) народ, народний, нарада.
6. У словах заможному, свіжому закінченням є :
а) -у;
б) -му;
в) -ому.
7 . Суфікс -еньк- у словах тихенький, маленький надає словам значення:
а) згрубілості;
б) пестливості;
в) неповної дії.
8. Позначте стовпчик, у якому прізвища письменників записані в алфавітному порядку.
а) Бойко Г. б) Бойко Г. в) Костенко Л.
Нестайко В. Костенко Л. Нестайко В.
Костенко Л. Нестайко В. Бойко Г.
9. Позначте слово, яким можна замінити вислів накивати п'ятами
а) попрощатися;
б) втекти;
в) роззутися.
10. Визначте , у якому рядку всі іменники в орудному відмінку записано правильно.
а) матір'ю, сіллю, радістю;
б) матірю, сілю, радістю;
в) матір'ю, сілью, радісьтюю.
11. Позначте рядок, у якому всі прикметники записано правильно.
а) сільський, запоріжський, чумацький;
б) сільський, запоріжський, чумакський;
в) сільський, запорізький, чумацький.
12. Визнач, у якому рядку всі числівники записано правильно.
а) шіснадцять, шіссот, п'ядесяти;
б) шістнадцять, шістсот, п'ятдесяти;
в) шістнадцять, шістьсот, п'ятидесяти.
12.05.20 Повторення вивченого про частини мови. Іменник. Спишіть речення, підкресліть іменники. Визначте їх рід, число, відмінок.
На всю поляну кидає тінь крислатий дуб. Зачарована земля спить у полоні зими. На лужок , на грядку вибігло телятко. У лисиці пухнастий хвіст. Петрик вирізав з фанери іграшку. Соловейкові треба назбирати комах для своїх пташенят. Під кущем хлопці знайшли їжачка. Молода струнка яворина , вкривши коріння оксамитовим мохом, тягнеться до неба.
Іменник фанеру розберіть як частину мови за таким планом:
1.Аналізоване слово.
2.Іменник, його загальне значення. Питання, на яке відповідає.
3.Початкова форма (називний відмінок).
4. Власна чи загальна назва.
5. Істота чи неістота.
6. Число.
7. Рід
8. Відмінок.
9. роль у реченні.
13.05.20 Повторення вивченого про частини мови. Прикметник. Виконайте такі завдання.
1. Склади і запиши словосполучення, розкриваючи дужки.
Радісний (день, усмішка, обличчя, очі)
2. Спиши речення, розкриваючи дужки. Визнач відмінок прикметників.
(Барвиста) квіти росли на клумбі. (Веселий) щебетом зустрічають весну птахи. На (лісова) галявині грались (маленьке) зайченята. Серед (пшеничні) колосків зацвіли волошки. (Слухняна) донечці батьки подарували песика.
3. Виділені прикметники заміни антонімами. Запиши утворений текст і добери заголовок.
На галявині у низькій траві росли маленькі лісові дзвіночки. У повітрі пахло різними квітами і холодною травою. Десь чулося грубе гудіння. Дзижчали бджоли на квітах, сюрчали великі коники, високо в небі літали ластівки.
15.05.20 Повторення вивченого про частини мови. Числівник.
1. Прочитай. Випиши числівники,які відповідають на питання скільки?
Вісім, п'ятнадцятий, третій, десять, сорок три, другий, шість, сімсот, дев'яносто перший, сто, вісімдесят два, одинадцятий.
2. Від числівників, що відповідають на питання скільки?, утвори і запиши числівники,які відповідають на питання який ? котрий? .
П'ять, один, чотирнадцять, п'ятдесят два, сімдесят три.
3. Запиши речення, розкриваючи дужки. Числівники запиши словами.
9 (зошит) у клітинку купив Андрій. 14 (яблуко) лежало у вазі. 53(кілограм) цукерок використали для новорічних подарунків. 20 (літр)води налили у бочку. 17 (мішок) картоплі зібрали восени.
18.05.20 Повторення вивченого про займенник.
1. Продовж речення , вибравши правильний варіант відповіді.
Займенник - це частина мови, яка...
а) називає предмет;
б) називає ознаку предмета;
в) вказує на предмет (особу), але не називає його.
2. Познач рядок, в якому записані тільки займенники.
а) один, я, ви, вони, дерево;
б) я, ти, він, вона, воно, ми, ви, вони
в) він, птах, шість, п'ятий.
3. Продовж речення, вибравши правильний варіант відповіді.
До третьої особи відносяться займенники...
а) я, ви, вони
б) хлопчик, вона, воно
в) він, вона, воно, вони.
4.Познач рядок , у якому записані займенники, які потрібно вставити в текст.
Метелик - наче квіточка,
______ ранній вісник літечка.
Нехай _____ літається,
коли тепло вертається.
а) він, воно
б) він, йому
в) вона, їй.
5. Займенник вона зміни за поданими питаннями
кого? кому? у кого? для кого? за ким?
6. Постав і запиши подані займенники в потрбній формі.
За (ти), від (ви), переді (я).
7.Спиши текст, замінивши займенники першої особи однини займенниками другої особи множини. За потреби змінюй форми інших слів.
Я люблю відпочивати в селі. Там дуже красиво. З усіх боків село оточене лісом, а недалеко протікає річка. У мене багато друзів, з якими я ходжу до лісу. Вечорами я слухаю бабусині казки.
19.05.20 Повторення вивченого про дієслово.
1.Продовж речення , вибравши правильний варіант відповіді.
Дієслово - це частина мови, що називає...
а) порядок при лічбі
б) дію предмета
в) ознаку предмета.
2. Познач рядок, у якому всі дієслова подано у формі минулого часу.а) росте, чекає, дрімав
б) думає, напише, малював
в) мандрувала, затих, читали.
3. Продовж речення , вибравши правильний варіант відповіді.
Дієслова теперішнього часу змінюються ...
а)за числами, особами
б) за відмінками і числами
в) за числами і родами.
4. Визнач час дієслів у поданому реченні.
Поспішиш - людей насмішиш.
а) минулий час
б) майбутній час
в) теперішній час.
5. Вибери потрібні дієслова і доповни речення.
В ліс не _________, то й на печі не _______________________.
а)з'їздиш
б) полежиш
в) замерзнеш.
6. До поданих дієслів добери і запиши антоніми.
Дозволяти -________________________________
Забувати - ________________________________
7. Запиши подане дієслово вусіх часових формах.
Бачити - ___________________________________________________________________________________________________________.
8. Запиши текст , поставивши подані в дужках дієслова у формі теперішнього часу.
Поле
Дуже красиве поле у золоту літню пору року. Воно (вигравати) і (мінятися) багатьма барвами. З краю в край (гойдатися) хліба. Золотом і міддю (виблискувати) на сонці пшениці й жита. Зеленою стіною (стояти) кукурудза.
20.05.20 Повторення вивченого про прислівник.
1. Продовж речення, вибравши правильний варіант відповіді.
Прислівники відповідають на питання...
а) який? котрий?
б) що робить? скільки?
в) як? де? куди? коли?
2. Вибери і познач правильне твердження.
а) прислівник змінюються за часами
б) прислівники змінюються за питаннями
в) прислівник- незмінна частина мови.
3. Познач рядок ,у якому записані тільки прислівники.
а) вголос, уважний, вранці
б) схвильовано, праворуч, вгору
в) весело, веселий, веселитися.
4.Вибери і познач слово, яке є синонімом до виділених слів.
Знати, як свої п'ять пальців.
а) добре
б) мало
в) багато.
5. Доповни речення.
У прислівниках чисто, гаряче, здивовано, бадьоро , виділено______________________.
6.Від поданих іменників утвори прикметники, а від прикметників - прислівники.
Сонце -_______________- _____________________________
Щедрість - _____________- ____________________________.
22.05.20 Повторення вивченого про зв'язок слів у реченні.
1. Визнач граматичну основу даного речення.
Білочка сушить на гілках гриби.
2. Із поданих слів побудуй і запиши речення.
У, полі, долині, при, прозоре, б'ється, джерельце.
Водою, схилилася, над, верба, низько.
3. Доповни дані речення однорідними членами.
У теплі краї відлітають лелеки, ..., ..., ... .
Восени в садах збирають груші, ..., ..., ... .
4. Встанови зв'язок слів у поданих реченнях.
У полі повівав легенький вітерець.
У лісовій гущавині протікає невеликий струмок.
5. Познач, для чого служить речення.
а) для зв'язку слів
б) для вираження думки
в) для здивування.
Комментарии
Отправить комментарий